Időközi aktualitások, közlemények

Védekezési felhívás

a szőlő aranyszínű sárgaság betegséget terjesztő amerikai szőlőkabóca ellen 2021. évben

Védekezési felhívás I. szőlőkabóca 2021.pdf

Balaton-felvidéki Nemzeti Park tájékoztatója

A védett természeti területekre, Natura 2000 területekre vonatkozó előírások, illetve kezelési javaslatok:

BfNPI Természetvédelmi kezelői tájékoztató 2938-2021.PDF

NHSZ. közleménye

2021.05.17-én a személyes ügyfélszolgálatunkat ismét megnyitjuk! Az épületbe kizárólag maszkban engedélyezett a belépés. A földszinten kihelyezett kézfertőtlenítő használata mindenki számára kötelező. Az ügyfélszolgálati váróban egyszerre maximum 3 fő várakozhat.

A személyes és telefonos ügyfélszolgálatunk az alábbi időpontokban működik:
– hétfő 8-12 h
– szerda 7-19 h
– péntek 8-12 h

Elérhetőségeink:
lakossági ügyfeleink részére:
telefon: 06/87/321-567
levelezési cím: NHSZ Tapolca Nonprofit Kft., 8300 Tapolca, Halápi u. 33.
e-mail cím: ugyfelsz.tapolca@nhsz.hu
közületi ügyfeleink részére:
telefon: 06/87/777-010
levelezési cím: NHSZ Tapolca Nonprofit Kft., 8300 Tapolca, Halápi u. 33.
e-mail cím: kozulet.tapolca@nhsz.hu

A várakozási idő csökkentése érdekében lehetőség van időpontfoglalásra telefonon vagy e-mailben.

NHSZ Tapolca Nonprofit Kft.

Autóbuszjáratok indulása Tapolca, autóbusz állomás

2021. március 8-tól érvényes menetrend:

MÁV szakaszokon vegyszeres gyomirtás

2021. április 22. és június 07. közötti időszakokban Lesencetomaj és Balatonederics vasúti szakaszait érintően vegyszeres gyomirtásra kerül sor.

Részletes tájékoztatók az alábbi dokumentumokban:

MÁV gyomirtás Balatonederics.pdf

Megváltozott munkaképességűek részére munkaerő toborzás

Az Erfo, Főkefe, Kézmű Közhasznú Nonprofit Kft. Magyarország legnagyobb, megváltozott munkaképességűeket foglalkoztató állami tulajdonú társaságai, munkaerő toborzást indítanak Keszthely és kistérségében üzemnyitási szándékkal!

Megváltozott munkaképességűek jelentkezését várjuk betanított munkás munkakörben.

A megváltozott munkaképesség igazolásához szükséges dokumentumok:

  • összefoglaló komplex szakvélemény
  • ellátást megállapító vagy elutasító határozat és / vagy hatósági bizonyítvány,
  • nyugdíjfolyósító Igazgatóság éves értesítője.
  • Igazolás az egyéb ellátásról: fogyatékossági támogatás,
  • vakok személyi járadéka
  • gondnokolt esetén a gondnoki megállapító határozat.

Jelentkezni telefonon a 0630/901-3639-es számon lehet, személyesen előre egyeztetett időpont alapján.

Cím: Keszthely

Vízhiány 2021. február 26-27-én

Tájékoztatásul közöljük, hogy Balatonederics, Nemesvita, Lesencetomaj, Lesenceistvánd, Lesencefalu és Uzsa települések teljes területén, valamint Tapolcán, a Dobó István lakótelepen és a Stadion utcában 

2021. február 26-án 22:00 órától, 2021. február 27. 4:00 óráig   

a regionális vezetéken végzett karbantartási munka miatt nyomáscsökkenés és többszöri, rövid ideig tartó vízhiány várható.

Kéményseprési munkaterv közzététele

A kéményseprőipari tevékenységről szóló 2015. évi CCXI. törvényben, valamint a kéményseprőipari tevékenység ellátásának szakmai szabályairól szóló 21/2016. (VI.9.) BM rendeletben (a továbbiakban: BM rendelet) meghatározott közfeladat elvégzése érdekében a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Gazdasági Ellátó Központ, mint kéményseprőipari szerv a 2021. évi kéményseprőipari sormunka ütemterveit megyei bontásban elkészítette.
A Veszprém megyei társasházi sormunkaterv alapján Balatonedericsre 2021. május 2-május 22. között kerül sor.

Szezonális diákmunka felmérés

Tisztelt Lakosság!
Az elmúlt években a médiában is többször nagy nyilvánosságot kapott, sokak által ismert probléma a Balaton régióban rendszeresen jelentkező szezonális munkaerőhiány. Ennek a kedvezőtlen helyzetnek a feloldására vonatkozóan folyamatban van egy javaslat kidolgozása, amelynek alapkoncepciója, hogy a szezonális munkaerőhiány jelentősen enyhíthető a tervezett, szervezett diákmunkával. A pontos és reális tervezés érdekében szeretnénk megismerni az érintett diákok, mint potenciális munkavállalók nyári munkával kapcsolatos elképzeléseit. Ehhez összeállítottunk egy internetes, online módon kitölthető, anonim kérdőívet. Kérjük, hogy az ismeretségi körükben lévő 16-24 éves fiatalokat tájékoztassák, aktivizálják a kérdőív kitöltésére.

A kérdőív a Balaton Fejlesztési Tanács weblapjának (www.balatonregion.hu) kezdőlapján, illetve az alábbi linken elérhető: (https://balatonregion.hu/palyazatok-tamogatasok/orszagos-palyazati-lehetosegek-balaton/teruletfejlesztes/diakmunka-rendszer-kidolgozasa-kerdoiv).
Együttműködésüket, segítségüket előre is köszönjük!

Tisztelettel: Balaton Fejlesztési Tanács Titkárság

Fogászati alapellátás változás
Ezúton értesitjük Önöket, hogy 2020.május 4.-i kezdettel a fogászati alapellátás részlegesen újraindul, viszont továbbra is CSAKIS SÜRGÖSSÉGI ELLÁTÁS lesz igénybe vehető.

A sürgősségi eseteket (kizárólag fogfájás, fogak baleseti sérülései, a foginy gyulladása) a megszokott rendelési idő első óráiban látjuk el, napi 3 óra rendelési idővel. Az ellátás mindkét helyszinen igénybe vehető lesz, igy Lesencetomajon és Balatonedericsen is, a hét minden napján.

Arra kérjük Önöket, hogy kizárólag előzetesen telefon egyeztetett idöpontban jelenjenek meg a rendelőben, mivel probáljuk úgy ütemezni munkánkat, hogy a talalkozásokat továbbra is minimalizáljuk. A hivásokra rendelési időben tudunk válaszolni, annak függvényében, hogy melyik helyszinen vagyunk.

Emellett kérjük betartani azt, hogy a varókban, egyszerre csak egy ember tartózkodjon.

Tömésekre, valamint új pótlások készitésére továbbra sincs lehetőség, új időpontok egyeztetése lehetségessé válik a járvány stabilizálása után.

A sürgősségi ellátás a következő időszakban az alábbiak szerint alakul

Telefonszámaink:
87/466-555 – Balatonederics
87/436-395 – LesencetomajTovábbi kitartást kivánunk mindenkinek!

Dr. Bucur Blanka
fogorvos

Közterületek karbantartási kötelezettsége

Tisztelt Lakosság!

Balatonederics Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2015. (IV.7) önkormányzati rendelete a közterületek karbantartásáról tartalmazza az alábbiakat :

az ingatlantulajdonos feladata:

a) az ingatlan előtti járda, úszótelek esetén az épület körüli járda, járda hiányában egy méter széles területsávnak , valamint a járda melletti zöldsáv úttestig terjedő teljes területének , a gondozásáról, tisztántartásáról, hulladék- és gyommentesítéséről, a burkolt területeken a hó eltakarításáról és a síkosság-mentesítésről,
b) az ingatlan előtti, melletti nyílt árok és ennek műtárgyai tisztántartásáról, hulladék- és gyommentesítéséről, valamint a csapadékvíz zavartalan lefolyását akadályozó anyagok és hulladékok eltávolításáról,
c) az ingatlanon lévő madarak fészkelő helyei alatti közterület szennyeződéstől való megtisztításáról gondoskodni .

(2) Ha az ingatlant két közút határolja, az (1) bekezdés a)-b) pontjában foglalt kötelezettség mindkét irányban terheli az ingatlanhasználót.

(3) Az ingatlanhasználó a közterület tisztán tartása során keletkező hulladékot a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás igénybevételére rendszeresített hulladékgyűjtő edényben helyezheti el.

3. § Az ingatlanhasználóknak a telekingatlanok tisztán tartásával kapcsolatos feladatai:

a) Az ingatlan tisztán tartása, gyommentesítése, az ingatlanról a járda és az úttest fölé benyúló ágak, bokrok metszése;

b) Épület bontása, építése, felújítása és karbantartása miatt üresen álló ingatlan és az előtte húzódó járda tisztán tartása.

Lakókörnyezetünk tisztán tartása, megóvása, szépítése közös célunk és közös érdekünk. Az Önkormányzat lehetőségeihez képest mindent megtesz annak érdekében, hogy a faluban rend legyen. Tavasz kezdetével Mi is elkezdtük a zöldterületek karbantartását, de ez az itt lakók feladata is!

Megkérném a kedves lakosságot, hogy az ingatlanjuk előtti zöldterületet a fenti rendeletnek megfelelően gondozni szíveskedjenek, hiszen mindannyiunk érdeke, hogy a Községben rend legyen.

Köszönjük!

Tisztelettel:

Papp János polgármester

MAGÁZ Kft, E.GAS Gázelosztó Kft. közleménye

Tisztelt Felhasználóink és Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2020. március 1-től a MAGÁZ  Kft. dunántúli szolgáltatási területein egy új elosztói engedélyes társaság, az E.GAS Gázelosztó Kft. végzi a földgázelosztási tevékenységet a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal által kiadott H199/2020 számú földgázelosztási működési engedély alapján.

Az E.GAS Gázelosztó Kft. ellátási területét, valamint a cégre vonatkozó információkat a www.e-gas.hu honlapon találják.

A Magáz Kft. a Dunától keletre található működési területén ezt követően is változatlanul végzi a földgázelosztási tevékenységét, az ezzel kapcsolatos információkat továbbra is itt, a www.magaz.hu honlapján találják.

A zavartalan átállás és az ellátás biztonsága érdekében a

+ 36 93 500 500-es
készenléti telefonszámon mindkét elosztó társaság területére kiterjedően fogadjuk a hívásokat.

A változással kapcsolatban Önöknek semmilyen teendőjük nincs, az ellátás folyamatosságát az átállás nem érinti.
Megértésüket köszönjük!

MAGÁZ Kft, E.GAS Kft.

Aktuális közlemények, felhívások

Felhívás hulladékszállítással kapcsolatban

A hulladékszállítást végző NHSZ Tapolca Kft-vel történt egyeztetés alapján a fizetési hátralék ügyében egyeztetésre van lehetőség a Kft. tapolcai ügyfélszolgálatával (személyesen: Tapolca, Halápi u. 33, telefon: 87/321 567, hétfői és pénteki napokon: 8.00 – 12.00 óráig, szerdánként: 700 – 19.00 óráig.

Részletek az alábbi linken:

Hulladékszállítási hátralék – felhívás .pdf

Zöld hulladék elszállítása:

Zöldhulladék elszállítása: A nyitvatartási napokon bevihetik zöld hulladékukat társaságunk Hulladékgyűjtő udvarába (8308 Zalahaláp, 010/42 hrsz, Regionális Hulladékkezelő Központ mellett található), ahol kollégáink azt külön térítési díj nélkül átveszik.

Hulladékgyűjtő udvar nyitva tartása: Hétfőtől – Péntekig: 7:00-től – 15:00-ig.